Faq 2017-07-19T08:44:59+00:00

Nejčastější otázky

1. Kontaktujte opouštěného poskytovatele mobilních služeb, u kterého máte vypořádané veškeré závazky a požádejte jej o tzv. ČVOP (Číslo Výpovědi Opouštěného Poskytovatele).

2. Zakupte a aktivujte SIM kartu OpenCall powered by O2. Aktivace proběhne prvním placeným hovorem nebo odesláním SMS.

3a. Přihlaste se do internetové samoobsluhy na www.opencall.cz a postupuje dle návodu v odkazu „Přenos čísla“. Zde podejte žádost o přenesení čísla a vložte kód ČVOP.

3b. O přenesení telefonního čísla lze požádat i prostřednictvím SMS:

  • Číslo ČVOP společně s převáděným telefonním číslem nám zašlete SMSkou a do čtyř pracovních dnů máte u OpenCall své původní telefonní číslo aktivní. SMS ve tvaru: PRENOS XXXXXXXXXXXXXX YYYYYYYYY zašlete zdarma ze SIM karty OpenCall na číslo 999348 (XXXXXXXXXXXXXX=ČVOP, YYYYYYYYY=přenášené telefonní číslo). Před odesláním SMS nezapomeňte SIM kartu OpenCall aktivovat. SIM kartu aktivujete odchozím placeným hovorem nebo SMS. O aktivaci budete informováni formou SMS.
  • Kredit na zakoupené SIM kartě OpenCall powered by O2 samozřejmě zůstává nadále v platnosti i po přenesení čísla od jiného poskytovatele.
  • Kredit z původního čísla se bohužel k OpenCall nepřenáší, proto vám doporučujeme jej spotřebovat před okamžikem přenosu čísla. Jen si prosím dejte pozor na to, aby vám zůstal aspoň minimální kladný kredit, jinak by samotný proces přenosu čísla od původního poskytovatele nemusel proběhnout úspěšně.
  • Pokud přenášíte číslo z původní služby OpenCall na síti Vodafone, postaráme se o to, aby při přenosu čísla Vám byl přenesen i stávající kredit na přenášeném čísle na původní službě.
  • Nebo nám zavolejte na zákaznickou linku: *88 ze SIM OpenCall nebo 778 820 820 a my Vám pomůžeme.

Pro dobití Vaší OpenCall powered by O2 SIM karty jednoduše udejte své telefonní číslo a v nabídce operátora zvolte (či sdělte obsluze) operátora O2 (technický zajišťovatel dobíjení).

Při problémech s dobíjením se vždy můžete obrátit na naši zákaznickou podporu na čísle *88 (při volání z OpenCall) nebo 778 820 820 (při volání z jiného operátora). Buďte připraveni, že operátor zákaznické linky Vás požádá o číslo, které mělo být dobito, terminál, přes který byl kredit dobíjen a čas dobití. K rychlému vyřešení Vašeho problému pomůžete také tím, že na mailovou adresu support@opencall.cz zašlete výše uvedené informace spolu s účtem od dobití, obdrženým od obsluhy terminálu.

Pro zjištění stavu objednávky SIM karty zdarma je třeba zavolat na zákaznickou linku na číslo 778 820 820 (při volání z jiného operátora) nebo *88 při volání z OpenCall SIM karty, pokud ji již vlastníte, a sdělit své jméno, na které měla být SIM karta zaslána. Operátor zákaznické linky následně objednávku vyhledá a sdělí informace o dodání zásilky.

Je třeba mít na paměti, že jméno uvedené v objednávce musí být jméno uvedené na poštovní schránce, kam má být zásilka doručena. Pokud tomu tak není, SIM karta nemůže být doručena.

Ano, při volání ze zahraničí uvádějte volaná čísla v mezinárodním formátu, např. při volání do ČR nezapomeňte uvést předčíslí +420.

Před odjezdem do zahraničí si na stránkách http://www.o2.cz/osobni/roaming/225561-prehled_roaming_partneru.html ověřte, jací jsou smluvní partneři OpenCall v zemi, do které se chystáte. Vyberte si smluvního partnera, který má ve sloupci „Odchozí hovory z předplacené karty“ modrou fajfku.

Pro užívání internetu ve Vašem mobilním telefonu se SIM kartou OpenCall je třeba nejprve změnit nastavení internetu v telefonu podle následující tabulky. Ve většině případů stačí pro internet pouze změnit název přístupového bodu na „internet“ pokud je uveden jiný.

Nastavení prohlížeče / přístupu na internet Nastavení MMS
Název připojení opencall internet opencall mms
Název přístupového bodu internet MMS
Uživatelské jméno / Heslo – / – – / –
Domovská stránka / MMS Server https://www.opencall.cz http://mms.o2active.cz:8002
Adresa proxy (mms) serveru 160.218.160.218:8080
Port proxy (mms) serveru
APN Typ default mms

Ano! OpenCall poskytuje své SIM karty v univerzálním provedení 3 v 1 a lze z nich vytvořit Micro i Nano verzi SIM.

Pro správnou funkci MMS je nutné mít v telefonu zapnutá mobilní data a nebýt při odesílání či příjmu MMS připojen přes síť Wi-Fi (jedná se o obecnou vlastnost chytrých telefonů).
Zkontrolujte tedy, zda máte mobilní data v telefonu zapnutá a nastavené APN pro MMS.
Pokud máte kredit nižší než 25 Kč, mobilní data automaticky blokujeme, abyste se případným použitím mobilních dat neocitli s kreditem v záporných číslech. Je potřeba dobít kredit.
Pokud mobilní data pro připojení k internetu nechcete používat vůbec a chcete se vyvarovat případné automatické aktivaci denního balíčku, máme pro vás tip:
Přejmenujte nebo vymažte název přístupového bodu (APN) “internet” a od té chvíle se už telefon k mobilním datům nepřipojí a bude fungovat jen APN pro MMS (pokud je správně nastaven).
Blokace datových služeb (INTERNET D) zablokuje nejen mobilní data, ale i možnost přijímání a odesílání MMS.
Vytočte na svém telefonu *110*# jako hovor a obdržíte zprávu o výši kreditu.

Vytočte na svém telefonu *110*# jako hovor a obdržíte zprávu o výši kreditu.